Ny vecka, nya möjligheter

Godkväll.

Kom nästan precis hem från jobbet nu, har käkat lite och gosat med pete och suttit lite med mamma och pappa! Dagen har varit riktigt jävla värdelös.

Började med att jag vaknade, gick in på facebook och msn och ser att alla har skrivit om det här jävla väder som vi har. Tittade ut genom fönstret och ser snöstorm. Tänker att faan ajg ska ju börja jobba klockan 15, borde kanske pallra mig iväg om jag verkligen ska hinna i tid. Så vid kvart i 12 gick jag ut till busshåll platsen som är precis utanför mig. Bussen skulle gå typ 10 i och gränna bussen som jag hade tänkt att ta typ 10 över nerifrån huskvarna centrum. Så jag gick ut och ställde mig där, minuterna gick och gick men ingen bussjävel kom. halvtimmarna började gå och folket började gå därifrån. klockan blev kvart över 12 och jag hade missat första gränna bussen som jag skulle ta. Efter typ 25 gnälliga samtal till mamma så började jag traska ner till esplanaden för att hinna med kvart över 1 bussen som jag verkligen var tvungen att hinna med eftersom jag skulle börja jobba kl 3 då somsagt.  Så jag åkte kana halva vägen ner eftersom mina skor är VÄRDELÖSA och eftersom hela sulan typ är borta. ringde till andreas och gnällde lite oxå, och han sa att bussarna inte ens gick uppe på söder?!?! och tänk om jag nte hade börjat gå?  då hade jag stått där och väntat på fittbussen som aldrig ens skulle komma. Hur fan ska man få veta att den inte ens går ???  jävla jlt.  Han hade sätt det iallafall på jnytt. Hur i helvette ska man veta att man måste kolla jnytt för att veta om bussarna går eller inte ? tänk dom som inte har dator eller möjlighet att kolla det? jaa iallafall. Grännabussen kom iallafall i tid och tur var väl det för mitt humör var fan inte på topp just för tillfället då.
Sen kommer jag i tid så jag hinner med båten också så just då var allt frid och fröjd. MEN mina problem var fan inte slut för dagen. När jag ringer till mamma för att hon ska komma och hämta mig så har hon givetvis kört fast med bilen på våran uppfart och kommer inte loss. så jag sitter typ nere i hamnen halvt ihjäl frusen i en halvtimme. Klockan blir 3 och jag skulle vid det här laget ha varit på jobbet för längesen. Ringer till jobbet och pernilla svarar och bara skrattar haha :(
Iaf så skulle farfar komma ner och hämta mig då! givetvis kör han oxå fast och tur är väl då att man har världens bästa granne lennart! Som kommer ner och hämtar mig. När jag sen kommer hem så får jag skynda mig som fan och byta om till woorkkläder och så fick lennart köra bort mig till jobbet igen. Väl på jobbet så är jag så jävla arg på snön så jag fick sätta mig en bra stund och lugna ner mig innan jag kände mig sansad till att börja jobba igen.
Men allvarligt talat, Tror snön att den är rolig när den håller på såhär?!  först snöa sönder, sen smälta bort. Sen snöstorm?? nej. det räcker nu och jag vill ha sommar. Fast vore väl kanske lämpligt att det blev vår först.

HAHA oj vad långt det blev nu, Men va verkligen tvungen att klaga av mig lite!
Denna veckan taggar vi jobb, boka tattotid, shopping förhoppningsvis, fest och mys med min babe <3

Nej nu orkar jag inte skriva mera.
puss





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0